Een flowbot op de website van je favoriete merk.

Ieder bekend merk heeft tegenwoordig wel een webshop waar een consument zijn of haar favoriete producten aan kan schaffen. Dit kan kleding zijn, schoenen of accessoires, het is allemaal online wel te vinden. Vaak staan bepaalde onderwerpen waar consumenten vragen over hebben wel op de website. Toch kan het voorkomen dat een consument ze niet kan vinden. Hier kan je tegenwoordig heel mooi op anticiperen door je online klantenservice uit te breiden. Dit kan op verschillende manieren: een live chat, een flowbot of een chatbot. In dit geval ga ik door over de flowbot.

 De voordelen van een flowbot op de website.

Een flowbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die de consument door middel van een flow naar het juiste antwoord brengt. De flowbot begint met een aantal opties, bijvoorbeeld: ‘Levertijd, garantie of betalingsmogelijkheden’. Hier kan de consument dan uit kiezen. De bot gaat dan een stap verder en vraagt door. Bijvoorbeeld bij de levertijden: ‘Wilt u de levertijd binnen Nederland weten?’ Of: ‘Wilt u de levertijd naar Duitsland weten?’. Ook hier kan de consument weer uit kiezen. Uiteindelijk komt de consument bij het juiste antwoord uit en de bot zal hem dan voorzien van een antwoord plus de pagina waar hij alles kan vinden. De consument kan dan rustig alles op zijn of haar tempo doorlezen.

Chatkracht helpt je graag bij het ontwikkelen van een flowbot.

Een flowbot klinkt heel leuk maar hij moet natuurlijk ook ontwikkeld worden. Chatkracht kan je hier bij helpen. Chatkracht is gespecialiseerd in online klantenservice en komt graag met je in contact om te kijken naar de mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact op voor een kopje koffie en een gesprek of probeer de live chat eens binnen de openingstijden uit op de website! Ze staan voor je klaar.