De mogelijkheden voor voertuigreclame

Heb je een bedrijfswagen of misschien zelfs wel een compleet wagenpark? Dan weet je als geen ander hoeveel geld het kost om de voertuigen rond te laten rijden. Natuurlijk zijn de voertuigen een investering voor je bedrijf om je werk te kunnen doen. Maar dan is het wel zo prettig als je die investering optimaal benut. En met voertuigreclame kun je dat realiseren. In dit artikel geven je een aantal mogelijkheden waarop je de voertuigen van je bedrijf als reclamemiddel kunt inzetten.

Je voertuigen laten bestickeren

Het bestickeren van voertuigen is een van de meest toegepaste vorm van autoreclame. Een gedeelte van de buitenzijde van de auto wordt hierbij van een reclameboodschap voorzien. In vergelijking met een auto waarop magneetplaten zitten, heeft een bestickerde auto een veel professionelere uitstraling. Het laten bestickeren van een personenauto hoeft bovendien helemaal niet duur te zijn. Voor nog geen tweehonderd euro kun je al een auto bestickeren

Voertuigen laten wrappen

Het laten wrappen van je auto betekent dat je de gehele auto met folie laat inpakken. Dit wordt ook wel carwrapping genoemd. Vooral in de cartunning wereld is het laten wrappen van voertuigen al jaren populair. Maar ook voor bedrijven kan het interessant zijn als ze een reclameboodschap hebben die beter tot zijn recht komt wanneer het gehele oppervlak van de auto met folie kan worden beplakt.

Magneetplaten als voertuigreclame

Wanneer je een beperkt budget hebt en je de voertuigen van je bedrijf graag wilt inzetten om potentiële klanten te bereiken, dan zijn magneetplaten een prima optie. Het voordeel van magneetplaten is dat ze naar wens verwijderd kunnen worden. Dus in je vrije tijd hoef je  niet per se met reclame op de auto rond te rijden.

Bovendien is het gemakkelijk om nieuwe magneetplaten te laten maken als je een nieuwe reclameboodschap hebt bedacht. Het verwijderen van de bestickering van een voertuig is dat betreft kostbaarder.

Aandachtspunten bij voertuigreclame

Hoewel voertuigreclame nieuwe klanten kan opleveren, is het van belang dat je een aantal aandachtspunten in acht neemt bij het ontwerpen van je reclameboodschap. Het gaat namelijk nog vaak verkeerd. Denk aan bedrijven die alleen een logo op een auto laten bestickeren. Een dergelijke bestickering gaat niets tot nauwelijks iets opleveren. Om je op weg te helpen bij het bedenken van effectieve voertuigreclame hebben we een aantal tips voor je opgesomd:

  • Neem altijd het probleem van je doelgroep als uitgangspunt bij het bedenken van je boodschap. Noem dus niet zozeer de diensten of producten die je verkoopt, maar speel vooral in op de behoefte van je potentiële klant. Als je dat doet, dan weet je je potentiële klanten sneller te prikkelen. Het gevolg daarvan is dat ze eerder bereid zijn om je product of dienst te kopen.
  • Maak je boodschap zo rustig mogelijk en gebruik visuele aspecten om de aandacht naar het belangrijkste onderdeel van je boodschap te trekken. Dat is vaak een korte krachtige zin. Visuele aspecten om de aandacht naar die zin toe te trekken zijn bijvoorbeeld pijlen of spreekwolk waarin je de tekst zet.
  • Laat altijd zien waar een potentiële klant naartoe moet als hij je product of dienst wilt afnemen of als hij je wilt benaderen voor meer informatie. De belangrijkste gegevens die in ieder geval in je reclameboodschap terug moeten komen zijn je website, bedrijfsnaam en telefoonnummer.
  • Kies altijd voor folie die wasstraatbestendig is. Deze tip heeft natuurlijk niet zozeer te maken met het vergroten van de effectiviteit van je boodschap. Maar wel met de levensduur van de drager van je boodschap, dus de folie. Het is immers ronduit vervelend als de folie steeds loslaat als je met je auto door de wasstraat bent gegaan.

Als je de bovenstaande aandachtspunten in acht neemt bij het bedenken van je reclameboodschap, dan is de kans op nieuwe klanten al een stuk groter dan dat je een boodschap laat ontwerpen die vooral mooi is. Dat is namelijk vaak wat er gebeurd als je zomaar een boodschap bedenkt, Dan wordt het toch meestal zoiets van: ‘het moet er mooi uitzien, alle contactgegevens moeten erop en als het even kan inclusief de social media kanalen.

Maar hoe relevant is dat allemaal? Je doelgroep kijkt namelijk in eerste instantie niet naar hoe een reclame eruit ziet, maar of ze zichzelf herkennen in je boodschap. Geef daar dus de meeste aandacht aan.

Meer informatie over voertuigreclame

Wil je meer weten over voertuigreclame? Bekijk deze pagina voor alle mogelijkheden en meer informatie: objektreclame.nl/signproducten/voertuigreclame/.